Το βλέπουμε μέσα σε αρκετές εταιρίες στην εποχή μας: Οι διευθυντές και οι εργοδότες είναι εντελώς αποσυνδεδεμένοι από τα επιτεύγματα των εργαζομένων. Και δεν έχουν ιδιαίτερη «σύνδεση» με τους εργαζομένους. Ορισμένες εταιρείες προσπαθούν να «ζεστάνουν» το σκηνικό, δίνοντας συγκεκριμένα βραβεία σε άτομα που, ας πούμε, δημιούργησαν και ηγήθηκαν μιας σημαντικής νέας πρωτοβουλίας, «ενσάρκωσαν» τις αξίες του Οργανισμού μέσα από τη συμπεριφορά τους ή είχαν σημαντικό αντίκτυπο γενικότερα. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση έχει επίσης προβλήματα: Τα βραβεία μπορούν να θεωρηθούν ως μια ευκαιρία για λίγους εκλεκτούς ή μία ελίτ – και αφήνουν την πλειονότητα του εργατικού δυναμικού να αισθάνεται εκτός παιχνιδιού.
Σύμφωνα με άρθρο του Harvard Business Review, όταν οι άνθρωποι εισπράττουν ευγνωμοσύνη από τον διευθυντή τους, είναι πιο παραγωγικοί. Έρευνες δείχνουν παράλληλα ότι οι εργαζόμενοι εκτελούν καλύτερα καθήκοντα όταν πιστεύουν ότι οι συνάδελφοί τους δείχνουν σεβασμό και τους εκτιμούν.
Εδώ είναι λοιπόν οι 5 κινήσεις που μπορεί να κάνεις ένας μάνατζερ/ εργοδότης. Μικρές κινήσεις που δείχνουν στους εργαζομένους ότι η συνεισφορά τους εκτιμάται.
1# Να είσαι κοντά στους εργαζομένους. Ίσως το να αφιερώνετε χρόνο για να πείτε ένα ‘γεια’ στους υπαλλήλους σας και να κάνετε σύντομες συζητήσεις μαζί τους να φαίνεται σαν μία περιττή ενέργεια, αλλά αυτές οι αλληλεπιδράσεις είναι στην πραγματικότητα πολύτιμα σημεία σύνδεσης για τους υπαλλήλους σας (και για εσάς). Έτσι το προσωπικό σας δεν αισθάνεται… αόρατο. Υπάλληλοι παραδέχονται ότι ένα «Καλημέρα» ή «Πώς είσαι;» από τον διευθυντή του τμήματός τους θα είχε τόσο νόημα όσο και η επίσημη αναγνώριση της δουλειάς τους. Εάν δημιουργείτε ρουτίνες που επιτρέπουν στους υπαλλήλους σας να μοιράζονται ιστορίες μαζί σας για το τι κάνουν ή πως εργάζονται, θα τους κάνετε να αισθάνονται οικειότητα με εσάς — και να θα περαμένετε ενήμεροι για το τι συμβαίνει στον Οργανισμό σας.
2# Δώσε ισορροπημένο feedback. Οι εργαζόμενοι θέλουν να γνωρίζουν τι κάνουν καλά, αλλά και πού μπορούν να βελτιωθούν. H λήψη feeback -θετικού και αρνητικού- είναι ένα από τα βασικά πράγματα που κάνει τους εργαζομένους να αισθάνονται ότι τους εκτιμούν. Απλά να προσέξεις πότε δίνεις θετικό feeback, και πότε τα σχόλια σου έχουν ως στόχο την βελτίωση πραγμάτων.
3# Ευκαιρίες ανάπτυξης. Οι εργαζόμενοι θέλουν να γνωρίζουν τι επιφυλάσσει το μέλλον για την καριέρα τους. Όταν τα διευθυντικά στελέχη αφιερώνουν χρόνο για να συζητήσουν ανοιχτά τις προοπτικές ανάπτυξης ή να παρέχουν ευκαιρίες και να δώσουν αυξημένες αρμοδιότητες, οι εργαζόμενοι το ερμηνεύουν ως απόδειξη ότι τους εκτιμούν. Αντίθετα, όταν οι διευθυντές παραμελούν να ασχοληθούν με την ανάπτυξη των ανθρώπων, οι εργαζόμενοι το θεωρούν ως σημάδι ότι… δεν υπάρχει προοπτική ανάπτυξης μέσα στον Οργανισμό.
4# Προσέφερε ευελιξία. Το βλέπουμε ακόμα πιο έντονα στην εποχή της πανδημίας. Και είναι καλό. Είτε οι διευθυντές δίνουν στους ανθρώπους την επιλογή να εργαστούν εξ αποστάσεως, είτε απλώς επιτρέπουν σε κάποιους να έρθουν πιο αργά στο γραφείο, οι υπάλληλοι το ερμηνεύσουν ως σημαντικό σημάδι εμπιστοσύνης και εκτίμησης. Η ευελιξία επιτρέπει στον κάθε εργαζόμενο να δουλεύει με βάση τις δικές του προτιμήσεις και με βάση τον τρόπο που ο ίδιος γίνεται πιο παραγωγικός.
5# Κάνε το συνήθεια. Αφιερώνοντας απλά λίγα λεπτά για να πείτε στον υπάλληλο σας μερικά συγκεκριμένα θετικά σχόλια για την συνεισφορά του, μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο. Προσπαθήστε να το εντάξετε στις συνήθειες σας. Ισως αφιερώνοντας τα πρώτα 15 λεπτά της εβδομάδας γράφοντας ένα προσωπικό ευχαριστήριο σημείωμα ή ξεκινώντας τα meetings της ομάδας σας με λόγια που αναγνωρίζουν εν συντομία τα επιτεύγματα μεμονωμένων μελών της ομάδας. Φρόντισε το feedback που θα δώσεις να είναι ειλικρινές.
Πηγή: itspossible.gr